• 30 päivän palautussoikeus
  • Toimitus alkaen 16 € noutopisteeseen
  • ToimitusEU-maihin, Grönlantiin ja Färsaarille
  • Danish
  • Swedish
  • Norwegian
  • Finnish
  • Navigointi
  • Haku

Nordisk

Tanskalainen Nordisk on jo kauan sitten juhlinut 100-vuotisjuhlaansa. Nordisk perustettiin Svendborgissa vuonna 1901 nimellä Nordisk Fjer, ja se oli ensimmäinen tanskalainen yritys, joka keskittyi yksinomaan höyheniin ja untuviin. Pelkästä untuvien ja höyhenien kaupasta omien tuotteiden, kuten tyynyjen, peittojen ja tikattujen peittojen, kehittämiseen Nordisk Fjeristä tuli maailmanlaajuinen toimija untuvien ja höyhenien alalla.

Kun ostat tuotteita Nordiskiltä, sinulle taataan korkea laatu ja upea muotoilu. Alla näet valikoimamme Nordiskin tuotteita.

-{{100 - (product.Prices[0].PriceMinWithoutVat / product.Prices[0].FullPriceMinWithoutVat * 100) | number:0}}%
{{product.Title}} {{product.Title}}

H.O. lange Nordisk Fjerfabrik A/S aloitti toimintansa Svendborgissa 20. maaliskuuta H.O. Lange Nordisk Fjerfabrik A/S:n sulkien ja untuvien jalostus- ja kauppatehtaana, mutta vähitellen painopiste siirtyi pussilakkojen, vuodevaatteiden ja tyynyjen tuotantoon ja myyntiin. 


40 vuotta myöhemmin Nordisk Fjer kehitti ja valmisti ensimmäiset makuupussit, jotka alusta alkaen koostuivat sekä untuvapusseista että synteettisistä pusseista ja perustuivat tyynyjen ja peittojen tuotannosta jo saatuun tietämykseen. Ulkoiluun tarkoitettujen tuotteiden kehittämisestä tuli kuitenkin nopeasti erillinen kehitysalue.


Vuonna 1967 Malmössä perustettiin tytäryhtiö Nordisk Fritid, kun Nordisk Fjer huomasi, että ulkoilumarkkinat olivat kasvussa. Tästä kehittyi vuonna 1974 yksi maailman ensimmäisistä ulkoiluun erikoistuneista tuotemerkeistä - Caravan. Ensimmäinen Caravan-kuvasto koostui makuupusseista ja makuualustoista sekä matkakertomuksilla maustetuista tuoteartikkeleista. 3 vuotta myöhemmin kuvastoon lisättiin teltat ja tarvikkeet, ja kun kuvasto muutti nimensä "Caravan Backpackingiksi", valikoimaan lisättiin reput.
Caravanista tuli 1980-luvulla merkittävä outdoor-brändi, jolla oli kattava tuotevalikoima, kun valikoimaan lisättiin veitsiä, keittovälineitä, jalkineita, kompasseja ja pyörälaukkuja, ja muotoiluun panostettiin, mikä teki Caravanista yhden maailman ensimmäisistä outdoor-muotibrändeistä.

Valitettavasti Nordisk Fjer menee konkurssiin vuonna 1991 suuren mediahuomion alla, mutta Nordisk Fjer jatkaa toimintaansa keskittyen vahvasti Saksan markkinoille, ja tuotteet nimetään nyt uudelleen Nordiskiksi. 
Lähes 15 vuotta myöhemmin, kesällä 2005, Nordisk ostaa saksalaisen Yeti-tuotemerkin, joka sai alkunsa Itä-Saksasta vuonna 1983.
Itä-Saksassa vuorikiipeilijä Bernd Exner ei löytänyt tarpeeksi lämmintä makuupussia suunnitellulle talvikiipeilymatkalleen Romaniaan. Hänen vaimonsa Sabine, myös vuorikiipeilijä, päätti tehdä sen itse. Makuupusseista tulee nopeasti suosittuja heidän ystäviensä ja muiden vuorikiipeilijöiden keskuudessa, joten Sabine ja Bernd Exner hakevat kaupallista lupaa kommunistisessa maassa, mutta heidät hylätään. He kuitenkin jatkavat makuupussien, -takkien, -liivien ja -käsineiden valmistusta, ja nyt, yli 30 vuotta myöhemmin, yksi heidän ensimmäisistä asiakkaistaan Uwe Wirthweinilla on yhä vuoden 1988 makuupussi ja -takki ja hän käyttää niitä "hyvin kylminä päivinä". "Yeti Down Sporting Goods lanseerattiin Berliinin muurin murtumisen jälkeen vuonna 1989, ja siitä tuli nopeasti suosittu Saksan, Itävallan, Sveitsin ja Italian vuorikiipeilyjoukkueiden keskuudessa. Muutamaa vuotta myöhemmin kehitetään ja lanseerataan myös Yetin ensimmäinen untuvatakki.

15 vuotta kestäneen yhteisomistuksen ja tiiviin yhteistyön jälkeen Yeti-brändistä tulee osa Nordisk-brändiä vuonna 2020, ja Nordisk vie Yetin takaisin sen juurille: äärimmäisissä olosuhteissa tapahtuvaan vaellukseen suunniteltuihin untuvikkovarusteisiin. Punainen Y, joka on seurannut Yetiä vuosikymmeniä, symboloi jatkossakin samaa laatua ja kestävää täytettä.
Nordisk välittää ympäristöstä ja tuottaa kestäviä tuotteita. Vuonna 2018 se liittyy YK:n kestävän kehityksen tavoitteisiin keskittyen tavoitteeseen 8 (ihmisarvoinen työ ja talouskasvu) ja tavoitteeseen 12 (vastuullinen kulutus ja tuotanto).
Ulkoiluun tarkoitettujen tuotteiden lisäksi Nordisk on tunnistanut myös glampingin kasvavan suosion. Täältä Nordiskilta löydät täydellisen teltan glamourimpaan ulkoilureissuun.